Vrei să îți optimizezi modul de învățare și nu știi de unde să începi? În acest episod îți propun opt pași cu care să începi pentru a-ți îmbunătăți modul în care înveți, astfel încât să ai succes mai repede și mai ușor. Este bine să integrezi fiecare pas în ordinea în care este propus, dar mulți dintre aceștia pot fi folosiți în același timp.
Ascultă episodul
De unde să începi?
- un plan de studiu care să te ajute să ții evidența progresului în învățare și
- capacitatea de concentrare pe o perioadă cât mai lungă de timp.

#1 un gând pozitiv
După ce am învățat alfabetul și câteva lecții, nu mi s-a mai părut misiune imposibilă. Acum mai trebuie doar să îmi fac o rutină să învăț și să exersez în fiecare săptămână. Însă crearea acestui podcast a avut prioritate și mi-am întrerupt studiul… sper să stăpânesc cât mai repede ceea ce ține de podcast și să îmi reiau studiile.
#2 scopul învățării
Când învățarea nu se leagă de ceva ce facem în școală, ar trebui să fie destul de ușor să găsim scopul pentru care învățăm. De cele mai multe ori facem acest lucru benevol, pentru că avem o pasiune sau o curiozitate. Alteori o facem pentru că vrem să avansăm în carieră sau vrem să ne schimbăm cu totul domeniul de activitate.
#3 somn suficient și de calitate
#4 mediu curat și organizat
#5 plan de studiu și calendar
- starea de stres îți afectează starea de sănătate
- rezultatul nu este cel mai bun pe care îl poți obține
- starea de tensiune devine asociată cu învățarea și ajunge să ți se pară că tot ce e legat de învățare e groaznic când, de fapt, nu învățarea e groaznică, ci modul în care ai planificat activitatea de învățare și ți-ai organizat timpul.
#6 studiu fără întreruperi
#7 reactualizarea activă
#8 notițe eficiente
Puncte de acțiune
(1) Ia pe rând fiecare pas și folosește-l până devine un obicei. Apoi treci la următorul.
(2) Aplică acești pași când înveți la o materie sau un curs pe care îl parcurgi. După ce devine un obicei, sau o metodă obișnuită, aplică acești pași și în cazul altor lucruri pe care le înveți.
Cei opt pași
